לאחר מחלה קשה • הלך לעולמו השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך

    דוד לזר No Comments on לאחר מחלה קשה • הלך לעולמו השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך
    20:26
    09.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו במסר תקיף: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לאזרחים ותיקים וחבר הכנסת מטעם מפלגת 'הבית היהודי', אורי אורבך, הלך לעולמו, לאחר שהוא אושפז בשבועות האחרונים בבית החולים 'שערי צדק' בעקבות מחלה קשה.

    הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין במודיעין ומשפחתו תשב שבעה בביתם שבעיר.

    אורבך נולד בכ"ט באדר בשנת תש"ך, 28 במרץ 1960 בעיר בפתח תקווה הוא התחנך בבתי הספר היסודיים של החינוך העצמאי 'שארית ישראל' ושל הממ"ד 'נצח ישראל', לאחר מכן הוא המשיך ללמוד בישיבת בני עקיבא – נחלים, למד ושירת בישיבת ההסדר בקרית שמונה, ואף גר בעיר שנתיים נוספות ושימש כמורה בביה"ס היסודי רמב"ם בעיר.

    גם בעת שימושו כחבר כנסת – הוא היה עיתונאי בנשמתו, כשאת דרכו העיתונאית הוא החל בכתיבת טור בעיתון הדתי "ערב שבת" ו"זרעים", משם המשיך לכתוב טור סאטירי 'פסיק' ולאחר מכן החל לעבוד במשרה מלאה במגזין זה. באותה תקופה הוא גם עבר להתגורר בעופרה.

    בהיסטוריה העיתונאית שלו אורבך רשם מיזמים רבים שהוא הקים כדוגמת עיתון הילדים 'אותיות' ו'סוכריות' כמו"כ ערך ביטאונים רבים ובהם 'זרעים', 'אדרבה' 'עת לתת' ועוד.

    היה מחמשת מקימי רדיו 'קול חי', ובהמשך ממקימי ערוץ הטלוויזיה ליהדות 'ערוץ התכלת'.

    אורבך פרסם טור שבועי בימי שישי בעיתון 'ידיעות אחרונות' וטור שבועי ב YNET יהדות. במשך למעלה מ-10 שנים הגיש אורי את תוכנית הרדיו הפופולארית בגל"צ 'המילה האחרונה' והוא שימש בשנים האחרונות גם כמנהל המחלקה לגיוון חברתי ורב-תרבותיות בחברת 'רשת' בערוץ 2.

    ב-17 בדצמבר 2008, סמוך לבחירות לכנסת ה- 18, הוא הצטרף למפלגת הבית היהודי, רשימה חדשה שנועדה לאחד את מרכיבי האיחוד הלאומי-מפד"ל, במטרה להתמודד מטעמה לכנסת. כבר למחרת, ב-18 בדצמבר הוא נבחר על ידי המועצה הציבורית של המפלגה למקום החמישי ברשימתה לכנסת. זמן קצר לאחר מכן חל פילוג במפלגה החדשה. חלק מהמועמדים, בעיקר אלו המזוהים עם האיחוד הלאומי, פרשו ממנה. כתוצאה מכך מוקם אורבך במקום השלישי, ונבחר לכהן כחבר הכנסת, לאחר שהרשימה זכתה בשלושה מנדטים.

    בשנת 2013 בבחירות המקדימות לקראת הבחירות לכנסת ה-19, תמך אורבך בנפתלי בנט בבחירות לראשות המפלגה, והוא עצמו נבחר למקום הרביעי. עם הקמת הממשלה ה-33, מונה אורבך לשר לאזרחים ותיקים ולחבר בוועדת השרים לענייני חקיקה.



    0 תגובות